Accions formatives especialitzades en PRL en l’àmbit de Laboratoris i Tallers, i/o l’àmbit de Manteniment

12/07/2024

Per sol·licitar l’accés a aquesta formació heu d’enviar un mail a l’adreça: activitats.formatives.ice@upc.edu.

Conjuntament amb el Servei de Prevenció de Riscos Laborals, oferim diferents activitats de formació preventiva especialitzada.

L’objectiu d’aquestes accions formatives és conèixer els riscos associats a les tasques que realitzen i es puguin incorporar les actuacions preventives necessàries.

La formació que s’ofereix en aquests moments s’estructura en píndoles de formació d’entre 2 i 5 hores en format en línia, amb els següents temes:

Normes bàsiques de prevenció de riscos laborals
  • Durada: 2 h
  • Dirigit a totes les persones que treballen en els àmbits de Laboratoris i Tallers, així com en l’àmbit de Manteniment.
  • Objectiu específic: Conèixer els principals factors de risc, la normativa legal vigent que els és aplicable i les mesures preventives a adoptar.
Seguretat en la manipulació i emmagatzematge d’agents químics
  • Durada: 2 h
  • Dirigit a persones que manipulen agents químics.
  • Objectiu específic: Conèixer els riscos associats al treball amb agents químics, així com les mesures de prevenció i protecció a aplicar.
Seguretat en la manipulació i emmagatzematge d’agents carcinògens o mutàgens
  • Modalitat: Online (asincrònica)
  • Durada: 2 h. Dirigit a persones que manipulen agents químics carcinògens o mutàgens.
  • Objectiu específic: Conèixer com identificar els agents carcinògens o mutàgens, els riscos associats al treball amb aquests i les mesures de prevenció i protecció a aplicar.
Seguretat en la manipulació d’agents biològics
  • Durada: 2 h
  • Dirigit a persones que manipulen o poden estar exposades a agents biològics.
  • Objectiu específic: Conèixer els riscos a què la persona pot veure’s exposada i les mesures de prevenció i protecció a aplicar.
Seguretat en treballs elèctrics
  • Durada: 4 h
  • Dirigit a persones que realitzen taques elèctriques.
  • Objectiu específic: Conèixer els riscos als quals la persona pot veure’s exposada i les mesures de prevenció i protecció a aplicar.
Seguretat en treballs de soldadura
  • Durada: 2 h
  • Dirigit a persones que realitzen tasques de soldadura.
  • Objectiu específic: Conèixer els riscos als quals la persona pot veure’s exposada durant els treballs de soldadura i les mesures de prevenció i protecció a aplicar.
Seguretat en zones d’atmosferes explosives (ATEX). Conceptes bàsics
  • Durada: 2 h.
  • Dirigit a persones que han de conèixer els riscos derivats de treballar en zones ATEX.
  • Objectiu específic: Conèixer els conceptes bàsics, la legislació aplicable i els riscos i les mesures preventives a aplicar.
Mesures preventives davant l'exposició a la sílice cristal·lina respirable
  • Durada: 2 h
  • Dirigit a persones que manipulen o puguin estar exposats a sílice cristal·lina respirable.
  • Objectiu específic: Conèixer els conceptes bàsics, la legislació aplicable, els riscos, els efectes sobre la salut i les mesures preventives a adoptar.
Seguretat en l'elevació mecànica de càrregues - carretons elevadors. Conceptes bàsics
  • Durada: 2 h
  • Dirigit a persones que fan ús de carretons elevadors o que treballen en entorns de treball on es fa ús d’aquests equips de treball.
  • Objectiu específic: Conèixer els riscos i les mesures preventives associades a l’ús de carretons elevadors.
Seguretat en l'ús de ponts-grua. Conceptes bàsics
  • Durada: 2 h
  • Laboratoris i Tallers. Dirigit a persones que fan ús de ponts-grua o que treballen en entorns de treball on es fan ús d’aquests equips de treball.
  • Objectiu específic: Conèixer els riscos i les mesures preventives associades a l’ús de Ponts grua.
Seguretat en l'ús de plataformes elevadores mòbils de personal (PEMP). Conceptes bàsics
  • Durada: 2 h.
  • Dirigit a persones que fan ús de PEMP o que treballen en entorns de treball on es fan ús d’aquests equips de treball.
  • Objectiu específic: Conèixer els riscos i les mesures preventives associades a l’ús de PEMP.
Seguretat en l’ús de transpalets manuals
  • Durada: 2 h
  • Dirigit a persones que fan ús de transpalets manuals o que treballen en entorns de treball on es fan ús d’aquests equips de treball.
  • Objectiu específic: Conèixer els riscos i les mesures preventives associades a l’ús de transpalets manuals.
Seguretat en treballs en estacions depuradores d'aigües residuals
  • Durada: 5 h
  • Dirigit a personal que ha de conèixer els aspectes generals en la manipulació o exposició a aigües residuals.
  • Objectiu específic: Formar i informar a les persones treballadores dels riscos als quals estan exposats i de les mesures preventives a seguir durant la manipulació d’aigües residuals.

Aquestes accions formatives es desenvolupen a l’entorn virtual de Quirón Prevención en modalitat asíncrona.

El participant podrà escollir participar de tantes accions formatives com requereixi pel desenvolupament de les seves tasques.

• Continguts: Els continguts de cada un dels cursos que s’ofereixen des de la Plataforma de Quirón Prevenció, estan avalats pel Servei de Prevenció de la Universitat.
  • Metodologia pedagògica: Aquestes accions formatives es desenvolupen a l’entorn virtual de Quirón Prevención, des del qual les persones participants podran accedir als cursos escollits i realitzar les lectures, els exercicis i els tests corresponents. Uns dies abans d’iniciar el curs, els participants rebran per correu electrònic l’accés a la plataforma virtual d’aprenentatge. El participant podrà accedir a la plataforma virtual al llarg de tot el període de l’edició seleccionada. En finalitzar cada un dels cursos és necessari donar resposta i superar un test d’avaluació sobre els continguts treballats.
  • Avaluació de l’aprenentatge: mitjançant la realització de l’activitat en línia i els tests d’avaluació específics de cada bloc de continguts.