Innovació i Patrimoni: Videomapping a Empúries

10/05/2024

Un projecte d'innovació docent interdisciplinari que combina arquitectura i multimèdia per reviure la cultura del vi grecoromana a través de l’art digital.

El projecte “Innovació docent per a la preservació del Patrimoni. Videomapping i Arquitectura” consisteix en dos workshops al Museu d’Arqueologia de Catalunya (Empúries) per la creació de projectes de divulgació en format videomapping. L’edició d’enguany ha tingut com a objectiu la projecció sobre una façana del museu, i l’any anterior sobre una maqueta del jaciment. El contingut de cada projecte inclou una peça animada que explica i transmet els valors tangibles i intangibles de formes de vida, esdeveniments o trets característics de la cultura del vi a la tradició grecoromana.

El treball de conceptualització i desenvolupament, es realitza conjuntament entre els alumnes d’Arquitectura de la UPC i del CITM, amb l’objectiu de potenciar les sinergies de cada tipus de perfil. Tanmateix, cada edició ha comptat amb estudiants i professores d’escoles convidades d’arquitectura de Turquia i Romania. Aquest procés s’ha portat a cap amb conferències d’experts, enòlegs, arqueòlegs i historiadors.

El workshop permet als participants implementar l’aprenentatge basat en reptes, combinar diferents disciplines (arquitectura, multimèdia, animació digital i videojocs) i comunicar de forma experimental una única idea de projecte. L’activitat ha incorporat la digitalització amb tècniques de fotogrametria, animació i postproducció per a videomapatge. Resultat del procés ha estat l’encàrrec d’un projecte de videomapping per a la inauguració de la renovació del Museu d’Arqueologia d’Empúries.

Reportatge al canal 10 Empordà