L'Aprenentatge Servei, present a la Fira de la cooperació CCD UPC 2024

13/05/2024

Debats, mostra d'entitats i projectes, exposició fotografies...

El 9 de maig va tenir lloc al campus Nord la Fira de la Cooperació UPC, organitzada pel CCD, oberta a tota la comunitat universitària. La celebració del 30è aniversari del CCD del curs passat havia deixat un bon gust de boca i calia una trobada per compartir els projectes d'aquest curs.

El programa de la fira incloïa:

• debats en format de taula rodona,
  • mostra d'entitats i dels projectes d'aquest curs,
  • exposició de fotografies del Concurs d'Imatges del Sud Global,

i sobretot l'oportunitat de compartir experiències i interaccionar com a comunitat universitària.

L'Aprenentatge Servei (ApS) si bé és una “etiqueta” poc coneguda hi va ser molt present.

Com a Institut de Ciències de l'Educació, vam participar amb una taula a la fira, amb l'objectiu de mostrar experiències, informar el professorat i estudiantat i establir col·laboracions. Es van presentar les guies d'introducció a l'ApS i pòsters d'experiències concretes que han tingut lloc a la UPC i s'han presentat en congressos nacionals i internacionals.

Ll'ApS també hi va ser de manera més o menys explícita, en els debats organitzats pel CCD, que giraven al voltant de: vivències d'estudiantat dels projectes, la generació de coneixement en els projectes de recerca, la incorporació a la docència i la connexió social amb l’entorn dels campus.

Per una banda, l'estudiantat explicava l'impacte de l'experiència de cooperació, amb connexions amb la seva formació a la UPC, especialment a través dels treballs finals d'estudi (TFG i TFM).

Per altra banda, el professorat va presentar experiències exitoses en diversos àmbits dels graus UPC i es mostrava molt motivat en relació amb la integració en activitats acadèmiques, fins i tot amb idees i noves propostes. Ara bé, perquè la implementació fos viable i sostinguda, es demanava més suport institucional.

A la fira es va gaudir de música ambient, del tast de cerveses eco-solidàries per part de BdeGust i va acabar amb un pilar per a la cooperació amb la colla castellera Arreplegats de la Zona Universitària. Felicitats al CCD i al GIC per l'organització.