Jornada "Docència immersiva: Realitat Virtual a l’aula"

Iniciativa conjunta de l'FME amb lCE que tindrà lloc dimecres 6 de març a la sala d'actes de la Facultat. Inscripcions obertes!

L’FME i l’ICE organitzen el 6 de març una jornada sobre les interaccions entre la realitat virtual i la docència universitària. Serà a la sala d'acte de l'FME, hi haurà tres xerrades i diversos tallers pràctics, on el públic podrà provar algunes experiències docents amb realitat virtual.

L'ICE expedirà un certificat d'assistència a les persones participants, sempre que s'hagin inscrit prèviament pel mitjà establert (electrònicament a través del web) i hagin estat acceptades. El personal docent i investigador de la UPC que participi en l'activitat, uns dies després de la finalització, disposarà de manera automàtica de la informació a DRAC.

Inscripció

Programa de la #JornadaDocènciaImmersivaFME

09:45 - 10:00 h Benvinguda i obertura de la jornada
10:00 - 11:00 h

Abstract: En aquesta xerrada es donarà una visió de la recerca a la UPC en els àmbits de la Visualització, Realitat Virtual i Interacció, des de la perspectiva dels diferents treballs i projectes del grup ViRVIG. Algunes de les aplicacions que són objectiu prioritari del grup són la salut i l'esport, patrimoni cultural i arquitectura, ciutats intel·ligents i preservació de l'entorn, indústria i educació.
11:00 - 11:45 h

Abstract: Virtual reality puts a hard constraint on the compute budget of physics-based simulations: they must be executed at interactive rates, and using minimal hardware resources that we can just wear. Reduced simulation models offer a solution to this challenge, by focusing the degrees of freedom of the simulation on a compact space that best describes the relevant physical phenomena. This talk will cover our experience on the design of expressive reduced spaces for VR simulation of bodies, hands, or cloth. Our methodology explores the use of neural representations at different stages of the modeling process, with the common theme of designing accurate nonlinear mappings from reduced space to the full-dimensional space. The talk will cover relevant research carried out while at Universidad Rey Juan Carlos, as well as recent results after a transition to Meta Reality Labs Research.
11:45 - 12:15 h Pausa - cafè
12:15 - 13:00 h

Abstract: En aquesta xerrada mostrarem l'ús que hem donat a la Universitat d'Almeria a NeoTrie VR(obriu en una finestra nova), software multijugador de geometria dinàmica en realitat virtual. L’hem fet servir en assignatures del grau de Matemàtiques i del màster de professorat de secundària. Això ha ajudat en els darrers anys a millorar i incorporar noves funcions i eines necessàries per a aquesta finalitat, que ha repercutit en altres nivells i matèries. Destaquem la flexibilitat i potencialitat de NeoTrie VR, que es podria classificar com a tipus sandbox, en permetre la creació d'activitats, directament des de la realitat virtual. Es mostrarà en viu com funcionen algunes d'aquestes activitats, així com els avantatges i les dificultats que ens trobem en la seva implementació.
13:00 - 14:00 h Tallers pràctics de realitat virtual