Simposi CIDUI: “La universitat d'avui per a l'estudiant del demà”

07/06/2024

El recent Simposi CIDUI va tenir lloc el dia 24 de juny, a l'auditori de l’edifici Vèrtex de la UPC

El títol del simposi era “La universitat d'avui per a l'estudiant del demà” i va abordar temes clau com l'adaptació de l'ensenyament i l'aprenentatge a les noves necessitats dels estudiants, els avenços tecnològics i les evolucions socials i econòmiques.

El simposi va comptar amb la participació de destacats experts en educació superior, com el rector de la UPC, Daniel Crespo, i el rector de la Universitat de Girona, Quim Salvi, president de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP). També van intervenir catedràtics i professors de diverses universitats catalanes, com la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat Ramon Llull.

El coordinador del comitè organitzador del CIDUI, Ernest Pons, va presentar la conferència “La gran conversa universitària”, en la qual va intervenir Francisco Esteban, catedràtic de l'àrea de filosofia de l'educació de la UAB.

Durant el simposi, es va organitzar una taula rodona moderada per Montserrat Alsina, sotsdirectora de comunicació i relacions amb l'educació preuniversitària i la societat, en la qual van intervenir Cristina Simarro, professora de la UPC i coordinadora del Màster en formació del professorat d’educació secundària a l’ICE de la UPC; Jordi Riera, catedràtic d'Educació de la URLL i Marta Rovira, sociòloga i professora de la UAB.

La directora general d'Universitats del Govern de la Generalitat de Catalunya, M. Victòria Girona, va tancar l'acte amb una intervenció. El simposi va ser un espai per a l'anàlisi, el debat i la compartició sobre les noves tendències i desafiaments que afecten l'educació superior a Catalunya.

L’ICE de la UPC i la mateixa UPC han participat activament en aquest simposi, que forma part de la línia de treball de la universitat per a l'adaptació a les noves necessitats dels estudiants i la millora de la qualitat de l'educació superior.